FALSAFAH DAN STRATEGI

Noor Arfa bertujuan untuk menjadi perintis utama dalam pengeluaran dan pengedaran produk-produk batik di Malaysia dan untuk menjadi label pereka dikenali dunia batik. Ia adalah misi untuk menghasilkan kualiti produk batik tertinggi dengan menghasilkan reka bentuk yang unggul dan unik dengan sokongan rumah pengeluaran yang sistematik dan pengurusan strategik.

Noor Arfa perdagangan Malaysia - Pengeluar Batik Terbesar. Noor Arfa telah membina reputasi sebagai pengeluar utama tangan yang unggul - barangan dan aksesori fesyen disediakan.
Nor Arfa menonjol sebagai pemimpin dalam industri kita dengan cara menyempurnakan seni menggabungkan warna yang berbeza dengan reka bentuk klasik dan tradisional motif Melayu, untuk mewujudkan Batek keanggunan mudah.

Syarikat pengusaha batik terkenal, Noor Arfa Batek Sdn. Bhd. melabur kira-kira RM6.6 juta untuk membangunkan kompeks pengumpulan kraf Batek House di Melaka International Trade Centre (MITC) di Air Keroh, Melaka.Kompleks dua tingkat di kawasan seluas 0.6 hektar itu kini siap 90 peratus dan dijangka beroperasi pada Mei depan dengan menempatkan kira-kira 30 pengusaha batik dari seluruh negara.Idea membina kompleks itu adalah cetusan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam dalam usaha menjadikan Melaka sebagai pengeluar batik di negara ini.

Sejak turun temurun Terengganu dan Kelantan dikenali sebagai pengeluar batik dan usaha mengumpulkan pengusaha batik di Melaka dilakukan bagi mengembangkan lagi industri tersebut.Selain Kompeks Kraf dan kilang sendiri di Cendering, Noor Arfa turut mempunyai enam buah cawangan jualan iaitu di Shah Alam, Melaka, Alor Star, Kemaman, Pahang dan Pulau Pinang serta empat francais di Petaling Jaya, Perak, Kuala Lumpur dan Sabah. Syarikat itu juga mempunyai matlamat untuk memiliki cawangan di seluruh negara dalam tempoh lima tahun akan datang.

Untuk memperkenalkan jenama Noor Arfa, Wan Mohd Ariffin berkata, syarikat bercadang melebarkan pasaran ke negara-negara Asia termasuk di Indonesia, Brunei dan Vietnam sebelum menembusi pasaran antarabangsa.Beliau turut memegang prinsip walaupun susah, untuk memberi hutang kepada pelanggan tidak sama sekali walaupun kain tidak dapat dijual.